Guy Laroche

Guy Laroche a francia divattervezők egyik nagy alakja volt - valamint annak a cégnek alapító atyja, mely máig az ő nevét viseli. Az 1921-ben született Guy Laroche kalapkészítőként kezdte pályafutását, ám a divat mozgalmas világába költözött, amikor a Jean Desses márka tervezőasszisztensévé vált. 1955-ben az Egyesült Államokba utazott, hogy tanulmányozza a konfekcióruházat új gyártási módszereit, majd Párizsba visszatérve megalapította saját vállalkozását: a Guy Laroche márka így 1957-ben bevéste nevét a francia divat történelmébe.

A márka hatalmas sikereket ért el élénk színű, haute couture ruháival, melyek különleges nyak, és hátvonallal rendelkeztek. Guy Laroche terveinek fő irányelve a praktikum és a hordhatóság volt, ám kifutóra tervezett ruhái a nőies vonalak kiemelését is az egyik legfontosabb szempontnak tartotta. Jó példa erre Hilary Swank 2005-ös Oscar gálán viselt, nagy port kavart ruhája, mely egy kifejezetten merész hátkivágással büszkélkedhet. Guy Laroche azonban nemcsak a női ruházat terén volt elismert tervező. Első férfiaknak szánt kollekcióját 1966-ban mutatta be, és szintén ekkor indult útnak a márka parfümvonala is.

Guy Laroche parfümvonalának egyik legismertebb és legközkedveltebb parfümje a Drakkar Noir, amely 1982-ben került a boltok polcaira - a viszonylag egyszerű formatervezésű parfümös üvegcse azonban ne tévesszen meg senkit, Guy Laroche parfümje ugyanis illatjegyek egész sorát vonultatja fel. A parfüm olyan főbb illatjegyekre épül, mint a rozmaring, az üröm, a levendula, a citromfű, a menta és a citrom. A parfüm szívébe Guy Laroche a koriander, a szegfű, a fahéj, a jázmin, a boróka és az angyalgyökér illatát rejtette, a parfüm kiegészítő jegyeinek pedig a szantálfát, a cédrust, a fenyőt és a borostyánt választotta. Ha a fás, aromás és fűszeres parfümöt mégsem tartanánk elég férfiasnak, a parfüm tervezője a fekete parfümös üvegcsébe rejtette a frissen kiképzett bőr jellegzetes illatát is.

Az év bármely napján bátran viselhető Guy Laroche parfüm az évek során számos plakáton jelent meg, mind-mind a férfiak szabadszellemű, kitartó, kalandvágyó és eltökélt énjét bemutatva. Guy Laroche parfümje nem véletlenül állta ki az idők próbáját, a mai napig az egyik leg klasszikusabb férfi parfümnek számít a parfümpiac számolatlan illata között.