Issey Miyake
Issey Miyake, japán divattervező technológia-orientált ruházati terveiről, kiállításairól és parfümjeiről híresült el.
Miyake 1938. április 22-én született Hirosimában, Japánban. 1945-ben, alig hét évesen szemtanúja és túlélője volt a közismert atomkatasztrófának. Évekkel később felvételt nyert a tokiói Tama Art University grafika és dizájn szakára, melyből 1964-ben diplomázott. Oklevelét megszerezve Párizsban, majd New Yorkban dolgozott. 1970-ben Tokióba visszatérve megalapította vállalkozását, a Miyake Design Studiot. Kezdetben női ruhákat tervezett és gyártott.
Miyake leghíresebb technológiai újítása a ’80-as években kikísérletezett, úgynevezett „berakás” módszer volt. Ez a ruhák viselője számára lehetővé tette a rugalmas, szabad mozgást és könnyű gondozást - valamint a gyártók számára fontosan az egyszerű termelést. A módszer lényege, hogy a redőket előbb vágják és varrják, majd közéjük szendvics módjára papírlapokat helyeznek, így kerül a hőprés alá.
Issey barátsága az Apple márka atyjával, Steve Jobssal egy megrendeléssel kezdődött - Jobs ugyanis mára jelképpé vált fekete garbóját Miyake tervezte. Az Apple cég alapítója így mesélt az esetről: „Egyszer megkértem Isseyt, hogy csináljon nekem pár fekete garbót, mire ő csinált belőle vagy százat.”
Mint a legtöbb divattervezőnek, Issey Miyakenek is számos parfümje jelent meg. Első illata a könnyed, virágos-aquás L'eau D'Issey 1992-ben került bemutatásra a hölgyek számára. A L'eau D'Issey, magyarul Issey vize, egy szójáték. Franciául ejtve ugyanis nagyon hasonlít az Odüsszeia szóhoz. A parfüm üvegét maga Miyake tervezte, alapul véve az Eiffel-torony mögött feltűnő Hold látványát párizsi apartmanjából.
A parfümhöz azóta megjelent számos illatazonos kozmetikum is. A L'eau D'Issey letisztult stílusa már deo spray, testápoló és tusfürdő formájában is elérhető. A romantikusabb hölgyek számára pedig forgalomba került a rózsaszirmokkal és liliommal gazdagított virágos illat, a L’eau D’Issey Florale.
Issey vize természetesen férfi változatban is feltűnt a piacon, L'eau D'Issey Pour Homme néven. A női parfümhöz hasonlóan a Pour Homme is büszkélkedhet elmaradhatatlan kiegészítőkkel. Az after shave, deo stift és tusfürdő mellett after shave balzsam is kosárba kerülhet a vásárláskor.
A frissítően üde férfi illat azóta parfümcsaláddá érett. A L'eau D'Issey Pour Homme Intense és a L'eau D'Issey Pour Homme Sport bátran pályázhatna a leghosszabb parfümnév díjára. Az eredeti Pour Homme-hoz képest az Intense illatvilága egy csipetnyi szerecsendióval, míg a Sport válogatott citrusfélékkel egészült ki.
Manapság divattá vált az úgynevezett Summer Edition, azaz a nyári kiadás éves megjelenése. A sorból persze Issey parfümjei sem maradhattak ki: 2010-ben a L'eau D'Issey Summer 2010, és a L'eau D'Issey Pour Homme Summer 2010 hódított. Egy évre rá pedig azonos néven, 2011-es végződéssel került boltokba az évszakhoz illő aquás illat, vagyis a férfi L'eau D'Issey Pour Homme Summer 2011, és a női L'eau D'Issey Summer 2011.