Lacoste

Lacoste egy francia ruházati cég, melyet 1933-ban alapított René Lacoste és André Gillier, hogy forgalomba hozhassák saját tervezésű teniszingeiket. Később megjelentek a márkával jelzett cipők, ruházati termékek, parfümök, órák és szemüvegek.

René Lacoste francia teniszbajnok volt, aki úgy találta, hogy a lovaspólóhoz viselt kötött ing sokkal alkalmasabb a teniszezéshez is, mint a korábban használt teniszruházat. 1926-ban mutatkozott be ilyen ingben az akkori US Open teniszbajnokságon, majd 1927-től alkalmazta rajta a ma is ismert krokodil szimbólumot, ami René becenevéből, a La Crocodile-ból eredt, elmaradhatatlan krokodilbőrből készült táskájára utalva.

René mindig precíz és kifinomult volt. Meccseit nyugodtan és fegyelmezetten játszotta. A franciák teniszcsillaga szívós akaratának és határozottságának köszönhette nyertes csatáit. A márka legkedveltebb férfi parfümjét maga az alapító alkotta, saját belső tulajdonságait ötvözve egy illatban.
A Challenge a kihívást kedvelő férfiaknak készült, akik nem riadnak vissza semmilyen akadálytól. Dinamikus és energikus jellegével azt fejezi ki, hogy a férfiak magabiztosan és bátran nézzenek szembe problémákkal, ugyanis az élet egy játék, melyet meg kell, hogy nyerjük.
A parfümkampány arca az ismert kanadai színész, Hayden Christensen. Fiatalos sármjával tökéletes képviselője a Challenge aktív, modern életstílusának.
A parfüm üvege is játékra invitál, a flakon egy teniszütő fogóját idézi, a kemény üveget fényes és finom fogású fekete, bandázs-szerű műanyag öleli körül. Ezen találjuk a Lacoste krokodil emblémáját.
A Challenge parfüm játékos, de mégis határozott. Összetevői közt találjuk a mandarint, citromot, gyömbért, levendulát, és ébenfát, amely férfias egyensúlyt teremt a két, látszólag ellentétes tulajdonság között.

A Lacoste következő, női parfümje szintén a két lábbal a földön álló hölgyeknek készült. A Lacoste Pour Femme fás-virágos illata azoknak tökéletes választás, akik pontosan tudják mit, és hogyan akarnak az élettől. Természetesen ebből sem maradhat el egy csipetnyi pajkosság, hiszen ki szeretné unalmasan, kötöttségekkel leélni az életét? A Lacoste Pour Femme összetevői is ezt az érzést erősítik. A jázmin és a hibiszkusz nőiességét és játékosságát a jamaikai bors, a szantálfa és a pézsma húzza vissza a tárgyiasság talajára.

Természetesen René sem gondolkodott mindig reálisan. A Lacoste több romantikus parfümöt is megjelentetett, ilyen például a Dream of Pink, ami egyszerre szentimentálisan szerelmes, és kislányosan huncut, vagy az érintéses parfümsorozat, a Touch of Pink, Touch of Spring és a Touch of Sun. Ez utóbbi három vidám, élénk színekben, és illatokban pompázik.

Lacoste egyszerű tisztaságának ékes példája az igen hosszú, Eau De Lacoste L. 12.12 Blanc névre keresztelt parfüm, amely szerény, fehér csomagolásának egyetlen dísze a márka logója. Nevét René első teniszpólójának saját gyártási száma adja: L, mint Lacoste, az 1 szimbolizálja a Petit Piquét, a felhasznált anyagot, 2, az ujjak száma és 12 a végső darab előtti prototípusok száma. A parfüm három színben jelent meg, a színek az akkor kapható póló választékot jelölik: fehér, kék és zöld. Az Eau De Lacoste L. 12.12 Blanc, Eau De Lacoste L. 12.12 Bleu és az Eau De Lacoste L. 12.12 Vert mind-mind sportos, férfias illatok a mozgás szerelmeseinek.