Thierry Mugler

Thierry Mugler francia divattervező és számos parfüm megalkotója. Mugler 1948 decemberében született Strasbourgban, Franciaországban. Művészet iránti szenvedélye a tanulás rovására ment: már fiatalon több figyelmet fordított a rajzolásra, mint az iskolára. Kilenc évesen pedig már klasszikus táncokat tanult, így öt évvel később csatlakozhatott a Rhin Opera balett társulatához.

Tíz év elteltével Mugler úgy döntött, hogy Párizsba költözik, és körbe utazza a világot. Ruháinak tervezését egy Gudule nevű apró, divatos butikban kezdte, majd két évvel később szabadúszó tervezőként foglalkoztatta számos divatház Párizsban, Milánóban, Londonban és Barcelonában.

Első kollekcióját Café de Paris néven mutatta be 1973-ban. Felvonultatott ruháinak stílusa egyszerre volt kifinomult, elegáns, de mégis illettek a városi forgatagba. Mugler a ’80-as, ’90-es években már befutott divattervezőnek számított, nevéhez köthető például Demi Moore elhíresült fekete ruhája, az 1993-as Tisztességtelen ajánlat című filmben.

Muglernek nem volt elég csak a divat világa: kipróbálta magát mint koreográfus, rendező és fényképész is. 2006-ban közreműködött Tom Tykwer nagy port kavart, Parfüm című filmjének forgatásán. 2009-ben pedig Beyoncé művészeti tanácsadójaként dolgozott az énekesnő "I Am... World Tour" névre keresztelt turnéján.

Thierry Mugler első parfümjét 1992-ben, Angel-nek nevezte. Megjelenésével merően új kapukat nyitott meg a parfümök világában - ugyanis az Angel merészen kombinálja a csokoládé és más édes illatok harmóniáját a már megszokott, erős parfümalappal. Összhatásában az Angel illata olyan, mint egy kis tál kandírozott mandarin és barack, egy kanál csokoládé öntettel. A parfüm megjelenését hihetetlen siker követte: az Angel nem csak illatában, de megjelenésében is formabontó alkotás. A bonyolult tervezésű, csiszolt, csillagformába rejtett illat ugyanis az első női parfüm, amely kék színben jelent meg.

A márka tovább terjeszkedve a parfümök világában piacra dobta első férfi illatát, az A Men-t, majd annak finomított változatát, az A Men Gomme-t. A férfiaknak tervezett parfüm sem kevésbé különleges - az A Men Gomme ugyanis egyszerre olyan, mint a reggeli, pörkölt kávé kijózanító illata, és mint egy nyugtató levendulafürdő.

Mugler következő parfümjével rendezői tehetségét is bemutathatta, az Alien néven boltokba került illat reklámját ugyanis a tervező saját maga rendezte. A mindössze 42 másodperces alkotás ugyan eseménydúsnak egyáltalán nem nevezhető, de mégis nyitott kérdések egész hadát hagyja a nézőben. Mugler talán így próbálta érzékeltetni, hogy az Alien bár kivételesen egyszerű illatösszetétel, ez nem jelenti azt, hogy egy kevésbé elragadó és misztikus parfüm lenne. Éppen ellenkezőleg, a kevés információ mindig is kíváncsivá tette az embert.

A Womanity reklámja ellenben teljesen egyértelművé teszi, hogy kiknek, és miért készült a parfüm. Az illat és azóta megjelent változatai az eltökélt, határozott és erős nőket helyezi a középpontba. A Womanity – The Taste of Fragrance, a Womanity Collection Metamorphoses és a Womanity Eau Pour Elles azt sem titkolja, hogy bár a hölgyek képesek megállni a saját lábukon, néha ők is érezhetik magukat törékenynek.