Clinique

A bőrápolási termékeket, kozmetikumokat, piperecikkeket és parfümöket gyártó Clinique márka az Estée Lauder Corporation tulajdonában van.

A márka története 1967-ben, az amerikai Vogue magazinjával kezdődött. Az újság ugyanis megjelentette Carol Phillips és Dr. Norman Orentreich cikkét: Lehet szép bőrt létrehozni? címmel. A cikket olvasva Evelyn Lauder, Estée Lauder menye, felhívta rá Estée figyelmét, aki szintén érdekesnek találta a témát. A két szerzővel karöltve megalakult a Clinique márka, és 1968 augusztusában meg is jelent a világ első, bőrgyógyászatilag tesztelt termékeinek vonala.

Lauder fehér laborköpenye a Clinique márka védjegyévé vált, mára a márkaboltok eladói is ezt viselik világszerte. A Clinique harmadikként született a Lauder Csoport tagjaként, az Estée Lauder, és az Aramis márkák után.

A Clinique parfümvonala a parfüm sprayket részesíti előnyben, legismertebb parfümpárosa pedig a Happy nevet viseli, és konzervatív, narancssárga színekben került a boltokba. A boldog páros női tagja a citrusfélék és a virágok keverékével alkot egy üde, vidám és nyárias parfümöt. Az Happy vezető jegyei a narancs, a mandarin, a szilva, a grapefruit, a zöldalma és a bergamott. Szívében pedig az orchidea, frézia, gyöngyvirág, rózsa, liliom és a magnólia foglalnak helyet. Az egyszerre nőies, de mégis pajkos parfüm 1997-es megjelenése után elnyerte a FiFi díjat.

A narancssárga parfümök férfiaknak készült tagja négy elkülöníthető illatjeggyel rendelkezik. A savanykás citrusfélék, a gyönyörű virágok, a frissítő fás jegyek és a könnyed vizes jegyek végeredménye egy hihetetlenül kedvelt parfüm lett. A lime, a citrom és a mandarin intenzív illatát a tenger hűsítő, szabadságérzetet árasztó illata lágyítja. A Happy For Men a forró hónapokban ideális nappali viselet.

A parfümcsalád újabb női tagja, a Happy Heart, a szerelemből fakadó, felszabadult boldogság megtestesítője. Az a szerelem, melyet teljes szívedből, félelem nélkül és tisztán élsz meg. A parfüm igazán nem mindennapi illatjegyei például a répa és az uborka, melyet a gyönyörű, halványlila vízi jácint elbűvölő illata változtat romantikussá. A nyári napok könnyed, légies parfümje a felhőtlen boldogság metaforája lehet.

Sokat hallottunk már a szerény, letisztult formákat, illatokat és összetevőket kedvelő márkákról, és azok tényleg szegényes számú illatjegyeket tartalmazó parfümjeiről. A Clinique 2004-ben beállt a sorba, és megalkotta a szóismétlések egész hadát igénylő parfümöt. A Simply, azaz Egyszerű névre keresztelt parfüm pedig tényleg egy hihetetlenül egyszerű illatjegyből készült, kifejezetten egyszerű parfüm. A mindössze egyetlen összetevőt tartalmazó parfüm egyenesen kikiabál a sorból, ugyanis a szójabab illatán kívül semmi mást nem tartalmaz. Ha nem lenne még elég a szavakból: A parfüm egyszerű, de nagyszerű!